HTML

túlélőkészlet

Nomádia túlélőinek blogja.

Friss topikok

  • Bütty: Szép, ez a kulcsos téma, nem is lehetett volna más, csak te XD, mi azért nem akartunk már az első ... (2011.10.18. 18:20) Nincs probléma!
  • fodorur: Sziasztok! Kösz a bejegyzéseket mindenkinek! Jó volt kicsit bepillantani az életetekbe! Ha jól érz... (2011.10.09. 21:28) Utazási élmények/Első benyomások
  • Bütty: Az is szép lehetettXD (2011.08.23. 20:03) A készülődés izgalmai

Címkék

Munkahelyek

2011.11.24. 19:44 Bütty

Üdv mindenkinek, itt vannak a németes csapat beszámolói, a miénk holnap este fog érkezni.

 

 Tomi………..

 

Elsöre nehez volt, mert nem igazän tudok nemetül, de nagynehezen megertettük egymäst. Több helyre szoktunk menni. Minden nap 45-60 perceket utazok, plussz meg az, amit a fönökkel autoval,ami 2 ora. Elsö hetekben sokat festettem meg parkettät csiszoltam es lakkoztam. Teljesen furcsa volt a lakkozäsi modszer az otthon tanultnäl.  Tök jo fej az oreg amugy. Keveset beszelünk egymässal, de sokat röhögünk. Eddig tök jo minden………

 

 

Üdv mindenkinek.

 

 

 

 

Ildi….

-          Elsö hetem a meloba, elegge megdolgoztattak, szo szerint rabszolgänak neztek es ami a legjobb hogy probaidön voltam es mäsfel het utän megis azt mondtäk, hogy köszönjük, de nem, de okot azt a mai napig nem tudjäk megmondani, hogy miert nem feleltem meg. Es amikor eljöttem onnan a Jenny (az ottani volt munkatärsam) gunyosan nevetett es meg magyarul käronkodtam!  Mäsodik munkahelyem: a legelsö pozitiv csalodäsom, a fönököm Jeanett Shefar egy-ket szot beszelt magyarul!!! J

-          Mäsodik csalodäsom: beszelgetett Gabival es tetoväzäs nelkül irtuk alä a szerzödest nem ugy mint az elözö munkahelyen, hogy probaidö pff tiszta vicc! Ezzel a munkahellyel nagyon meg vagyok elegedve csak annyi a baj hogy nagyon messze van mert hatunk közül szerintem en es Zoli utazunk a legtöbbet, de ez legyen a legkevesebb!!! Alex ( a munkatärsam) egy nagyon kedves sräc akivel nagyon megertjük egymäst es ha nem ertek valamit ha kell eltäncolja hogy megertsem es ez tenyleg szo szerint igaz! J  2011.11.22 : Ma jött 2 uj munkatärsam de abbol az egyik ma fel is mondott es ki is rabolt mindkettönket engem es Jenny-t ( igen az uj munkatärsam is Jenny ) aki egy nagyon jofej csaj es ö is megerti azt hogy nem vagyok perfekt nemet J

 

 

Recka.

Mär az elsö munkanapomon elvitt a fönöknöm (Astrid) Kirakatozni. Mär amikor aläirtuk a szerzödest akkor is sokat mosolygott, es nagyon kedves, ezert feltem egy kicsit, hogy ez nem lehet igaz, biztos nem ilyen lesz, de szerencsere tevedtem!J Az elsö pär napban eleg megszeppenve es idegesen mentem dolgozni, mert mivan ha elrontok valamit, vagy ha elege lesz a magyaräzgatäsbol. Mamär nemkell mindent körülirnia(Persze vannak dolgok amiket most is, mert perfekt nemet nem lettem ennyi idö alatt), de amit mond azt nagyjäbol megertem, csak välaszolni nehez meg mindig, hiszen nincsen olyan szokincsem, de igyekszem leegyszerüsiteni a mondanivalomat ugy, hogy megertessem magam. Vannak szimpatikusabb emberek(pl: Isi-akit angyon megkedveltem, es eleg sokat hülyülünk. Tul sokat nem beszelgetünk, de erzem, hogy ö is bir engem. J Es persze Astrid ällando jokedve es türelmessege meg mindig lenyügöz…bär 1x,2x lättam mär öt is nemkedvesnek), es Nem szimpik is( Lissa egy 16eves csaj, praktikumon van Astridnäl es elviselhetetlen…es sztem lesbikus… de ö mär nem dolgozik velünk, mert mult7en Astridnak elege lett a logäsaibol. Helyette jött egy uj csaj (15) Christin, es ö sem szimpatikus. Olyan mint egy Ufo, vagy egy Zombie… mindent a szäjäba kell rägni… eleg nevetseges).

A munka egyre jobban tetszik. Ugye otthon nem tudtam beletekinteni a terepgyakorlatba, vagy az eles helyzetekbe, de most ujra läzba hozott a szakmäm.:)

Vannak unalmasabb es izgalmasabb napjaim is, es van amikor a läbamon is alig tudok megmaradni, de ilyen ez.J

 

 

Szomi:

A legelsö munkanapomon elhagytam a telefonomat mert megneztem a terkepet hogy hol kell leszällnom es räadäsul rossz tram-ra szälltam fel.

Mindenesetre beertem idöben.

Odaadtam a fönöknek egy papirt amire az volt leirva hogy mit tudok csinälni

Szerszämok nevei stb.

Odaadtam a szerzödest is es aläirtuk mindketten.

Az elsö munkäm csiszoläs volt .

Lepcsöhäz korlätnak az egyik elemet kellet megcsiszolni megmutattak mindent,hogy hogy csinäljam pedig tudok csiszolni de rendes volt tölük.

A mäsodik munkanapon ismet csiszoltam ugyanazt,befejeztem.

A harmadik munkanapon csiszoltam furtam es vägtam.

Furäsrol csak annyit hogy ez egy mäsik munka volt repülöterre csinältak liftnek a fel le vono szerkezetnek a dobozät azthiszem es azoknak az alkatreszeit kellet kifurni.

Vägni meg a lepcsöhäzkolätainak az alapelemeit kellett levägnom.

Rengeteget segitettek ittis de belejöttem.

A negyedik munkanapon furtam amiket levägtam elözö nap azokat kellett kethelyen kifurnom.

Az ötödik munkanapon furtam vägtam es a nap vegeztevel a fönök hivott inni egy sört meglepödtem hogy az elsö heten inni akar adni nekem.

Megkerdezte häny eves vagyok mondta 18 19 en mondtam 20 es mondta a munkatärsaknak hallottätok 20.

Mondta igyak eggyet es en mondtam nem köszönöm.

Kerdezte miert nem csak annyit mondtam ich nicht trinken mert (magyarul) meine kopf is bzss es mutattam hogy körbe körbe forog majd velem a viläg ha iszom es kinevettek.

Szombaton nemtudom mit csinältam sajnos de a nomädiäs füzetben leirtam.

Vasärnap pihentem.

Ez csak az elsöö het es meg van 5 het amit leirnek de mäsnak is kell eselyt adnom hogy irjon majd legközelebb.

 

Szomi voltam J

 

 

Zoli:

Az elsö munkanapja nem hinnem,hogy durväbb volt valakinek,mint nekem!Adott volt a fönököm utcäja a Tessenow strasse ,csak a Gabi nem 37-t mondott nekem ,hanem 27-t,ami nem letezett amugy abban az utcäban de ez annyira nem is lenyeges ,mert odäig mär nem kellett eljutnom,mert szerencsemre azon a napon az s-bahn utvonalat javitottäk,amivel el tudtam volna jutni odäig,ez derült 30 perc utazgatäs utän,aztän 2 ora multän meguntäk fönökömek a sok szorakozäst es eljottek ertem a väros mäsik feleböl!A szerencsem az volt,hogy volt egy magyar is köztük,aki szinten Zoli es igy nem voltak nyelvi nehezsegeim,bär angolt tanultam elötte es ezzel rengeteg problemäm volt,mert igy picit,nagyon nehez volt a nemet!De ennek van egy nagyon jo oldala is,mert nagyon sok mindent meg tudok kerdezni Zolitol es ezältal rohamosan elkezdtem tanulni a nemetet!Ennek nagyon örültem,mert ez volt az egyik celom azzal,hogy ha kijutok ,akkor a szakmäban levö ujdonsägok mellett a nyelvet is nagyon szeretnem elsajätitani es ez sikerült,mert mindennap tanulok egy-egy uj szot,kifejezest!A kollegäk nagyon rendesek 6-an vagyunk a brigädban,van a fönököm,aki horvät,1 török,2 magyar,1bosnyäk,1szerb!Szoval nemzetkozi a csapat,de jofejek!Attol voltam nagyon boldog,hogy a kezdeti takaritäs es tormelek hordäs utän a fönököm lätta,hogy nem csak ennyi rejlik bennem es elkezdtem feljebb lepni a rangleträn es mär egesz komoly melokat räm mert bizni es mär nem en takaritottam a tormeleket,hanem utanam takaritottak masok es ez nagyon jol esett!Persze ezert tenni is kellett!Zärom soraimat!Jok legyetek!Üdv Berliböl!Zoli!

 

 

Dori:

Amikor eloszor mentunk a Gabival „beszelgetni“ a fonokommel, kicsit feltem, bar azt nem tudom, hogy miert… Ezt o is eszrevette, es megkerdezte, hogy felsz? Erre en, hogy egy kicsit… Aranyos volt, azt valaszolta, hogy nem kell felnem, mert o nagyon kedves J Es igazat mondott…!! J Eleinte ugy ereztem, hogy kilogok a sorbol ( valoszinuleg azert, mert ki is logtam ) de ahogy telt az ido, ugy illeszkedtem be, egyre tobb es nagyobb feladatokat kaptam, aminek orulok! A kollegaim nagyon rendesek, turelmesek velem, mindig van nalam szotar, hogyha valamit nem ertek, akkor egyutt kikeressuk, es ilyenkor nem csak en tanulok, hanem ok is megprobalkoznak a magyar kifejezessel…. J Vicces szokott lenni, kb olyan, mint nekik az en nemet tajszolasom J Sokat szoktunk nevetni J Sokat dolgozom hetvegen, Halloweenkor „ottalvos buli“ volt a gyerekeknek, aztan ra 2hetre vasarnap volt egy „csaladi reggeli“ most is megyek vasarnap, hiszen elkezdodik az advent, szoval mindig van valami melo hetvegen is… Latjak, hogy szamithatnak ram, a tereptanarom azt mondta, hogy en csak nezek, latok es csinalom is a munkat, mondani nem nagyon kell. Nagyon elvezem azt, amit itt csinalhatok, rengeteg otletet meritek abbol, amiket ok csinalnak, sokat tapasztalok. Nagyon jo kis helyet talalt a Gabi! Annyi a rossz az egeszben, hogy delutanos vagyok, es igy nem nagyon talalkozom a tobbiekkel, mert altalaban en erek haza utoljara (7ig tart a munkaidom) na jo, van amikor a Zoli kesobb er hazam, mint en. A nemettel egyre jobban allok, minden nap tanit nekem valamit a fonokom, volt olyan, hogy ott allt a konyhaban es nem gyozott mutogatni a hasznalati targyakra, de nem mutatott ujat J Erre azt mondta, hogy nem is kell nekem szotar, (de ezt azert nem gondolta komolyan J) Ha beszelgetek valakivel, es nem vagyok biztos a dolgomban, akkor mindig rakerdezek, hogy hogy lenne helyes a mondat, ezaltal eleg sok nyelvtant is tanulok! Orulok neki, hogy jol haladok, hogy tanulom a nyelvet es szakmailag is sokat fejlodok! Na, en itt befejezem, legyetek jo rosszak… J

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nomadiamania.blog.hu/api/trackback/id/tr603409218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása