HTML

túlélőkészlet

Nomádia túlélőinek blogja.

Friss topikok

  • Bütty: Szép, ez a kulcsos téma, nem is lehetett volna más, csak te XD, mi azért nem akartunk már az első ... (2011.10.18. 18:20) Nincs probléma!
  • fodorur: Sziasztok! Kösz a bejegyzéseket mindenkinek! Jó volt kicsit bepillantani az életetekbe! Ha jól érz... (2011.10.09. 21:28) Utazási élmények/Első benyomások
  • Bütty: Az is szép lehetettXD (2011.08.23. 20:03) A készülődés izgalmai

Címkék

Munkahelyek/2

2011.11.25. 17:01 Bütty

Na akkor ahogy ígértem itt vannak a svédes csapat beszámolói is.

Saci:

 Munkahely(ek)

 

Ahhoz képest, hogy, hogy indultak a lehetőségeim igen csak jól jártam. Hogy mindenkinek érthető legyen elmagyarázom :D Kezdés előtt egy héttel úgy volt, hogy este fogok a boltokban sütni, gyerekeknél menzán leszek és a legjobb lovakat fogok csutakolni :D Mivel itt Arvidsjaur-ban csak két kávézó van és ebből kifolyólag esélytelen, hogy oda engem felvesznek maximum akkor mikor autó tesztelések lesznek és sok lesz a kereslet.

De szerencsére sikerült a lehetetlen Peternek (munkafelelős) és be tudod rakni az egyik kávézóba, ami pont a város közepén van :). A kávézóban viszont csak 3,5 órát tudnak foglalkoztatni így kellett még egy munkahely, mert nem értem el a napi minimum 4 órát. Így hát megkaptam egy pizzériát is, ahol 3-4 órát dolgozom :)

 

 

Kávézó/ Hans Po Hörnet(kiejtés szerint): 5:30-9:00.

A főnökömet Peroke-nek hívják 40 körüli pocakos, kopasz, szakács végzettségű, jó humorú, társalgási szintű angol tudással rendelkező ember:) Szerencsére ugyan olyan kattant, mint én :D Erre a legjobb példa, amikor reggeli 6 órakor táncolunk egy jó számra, vagy éppen Guns N Roses együttes Sweet child of mine című dalára ugrálunk és rázzuk a fejünket :D Vagy épp énekel. Múltkor nagy örömre az It’s raining man-t hallgathattam meg tőle 5:30-kor :D

 

Pizzéria/ Cazba: 11-14/15-ig.

Senki se beszél angolul, csak a főnököm, de még kevesebbet, mint Peroke és ritkán van bent és keveset :D (Ohh yeahhh! ) 3 munkatársam van Ziad és Rigan ( Kurdisztániak) és Khan ő pedig Afganisztáni. Khan már hallott az angolról :) De nincs probléma, mert kézzel- lábbal beszélgettünk az elején most már meg ránézésből megmondjuk mit akar a másik :D Ők is kattantak, nagyon :D Bütyi tanúsíthatja :D Amikor belettünk mutatva mondta a főnököm Hamid, hogy csak svédül beszélnek a srácok. Aham, persze második nap eszméltem fel, hogy nem, hogy angolul, de még svédül se beszélnek, mert egésznap arab zenét hallgatunk, és arabul beszélnek :O a poén kedvéért :D Szerencsére náluk nem igaz, hogy szépen egyél, mert elveszem különben sohase ennék :D

Mivel a fiuk együtt dolgoznak tőlük egy beszámoló van Attila tolmácsolásában:

 

A fogadó szervezet épületében dolgozunk egy asztalos mühelyben igaz, hogy ács tanuló vagyok, de nem zavar! –legalább meleg  van.

Az elején voltak nyelvi nehézségeink, de mostanra elfogadhatóra javult.

A mühely felszereltsége elvárásainknak megfelel, szeretünk ott dolgozni.

A főnökünk kedves, segítőkész és humoros is.

Röviden ennyi.

 Zsófi:

Október 10-én kezdtünk dolgozni, előző nap bementünk, volt egy kis bemutatkozás és elmondták ami fontos volt, másnap kezdtük a munkát. Nagyon féltem, de vártam is a munka kezdetét, körbe mutatták az épület belterületét, és persze nem volt aki fordítson.  

Első hét volt nagyon nehéz, mert akkor még megérteni sem nagyon tudtam mit mondanak. A probléma csak az, hogy mindenki svédül beszél és ez kicsit probléma, hogy nem az angol nyelvet hallom hanem a svédet, de viszont vannak munkatársak akik tudnak angolul is, és ha probléma van, vagy ha segítség kell akkor van kihez fordulni.Nagyon kedves dolgozok vannak, tényleg mindenben tudnak segíteni, ha nem értem amit mondanak akkor forditózunk, de azért már sok mindent megértek.

A munkáról egy pár szót: egy nagyobb áruházban dolgozom/COOP-konsum/, mindennap 9-kor nyitnak, kétnaponta kapunk árut, kedd és csütörtök, ezt a két napot nagyon szeretem, mert akkor van mit pakolni, bár igazából mindig van mit pakolni :), szeretek itt dolgozni, nagyon segítőkészek.

Megszerettem ezt a helyet, a dolgozókat, nehéz lesz majd itt hagyni őket.

Bütyi:

Hát nekem is kalandos volt, az én helyem sem volt biztos, csak munka kezdés előtt egy héttel, addig az Ideumnak fordítottam a Hostel szabályait amelyben jelenleg lakunk Sacival, és Zsófival, de csak sikerült elintézni, bár nekem volt egy szabad hetem, mert az első munkahetünkön a főnököm /Jenny, egyébként egy hibbant tyúk, imádom :)/ éppen szabadságon volt, szóval volt egy hét tunyulás XD.

Maga a munka eléggé megviselő tud lenni, házi segítségnyújtásban helyeztek el, ami annyit takar, hogy idős és vagy beteg embereknek segítünk bevásárolni, fürödni, takarítani , illetve velük vagyunk hogy ne legyenek egyedül, szóval ez megterhelő tud lenni, de igyekszem kikapcsolni magam amennyire lehet és mint szakember ott lenni, nem mint "én", bár ez sem teljesen jó megfogalmazás, mert mindennap találkozom ezekkel az emberekkel, szóval kötődöm hozzájuk, de amennyire lehet távolságot tartok, illetve igyekszem.  

Mint már említettem a főkön nagyon lökött, ezt Saci tanúsíthatja, nagyon szeretek vele dolgozni, és a kapcsolatunk is nagyon jó, nekem levágta a hajam, Sacinak befestette és levágta neki is, vacsorára is meghívott:P, ja és mondta hogy ha akarunk, kérhetünk kölcsön dvd-ket tőle, mert van neki egy pár amin van magyar szinkron:), nagyon segítőkész akármi problémám van mehetek hozzá, szóval nem is kívánhattam volna jobb munkahelyet és jobb főnököt:P

Tegnap, miközben vártunk a kaja szállítmányra(amit egy másik munkatárs vitt ki az ellátottakhoz), csináltunk egy svéd-magyar szótárt, amit most megosztok veletek is:P

(Mivel eltér a billentyűzetem az ittenitől nem minden kifejezés lesz pontosan leírva.)

Hur mar du?-Hogy vagy?

Prosit-Egészségedre

Jag vill inte jobba-Nem akarok dolgozni

Knulla mig-B... Meg

Mycket bra-Nagyon jó

Jag förstar inte-Nem értem

Tack sa mycket-Köszönöm szépen

Varsagod-Szívesen

Jag har bla őgon-Kék szemem van

Ses i morgon-Holnap találkozunk

Din jävul-Te dög :P

Jag älskar dej-Szeretlek

Jag ar trott-Álmos vagyok

Var ar du?-Hol vagy?

Jó éjszakát mindenkinek, ha nem este olvasod, akkor kellemes napot!

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nomadiamania.blog.hu/api/trackback/id/tr313411355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása